Spiders (bui bui!0 - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu Spiders (bui bui!0 - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu

Spiders (bui bui!0

Door: melissaenfleur

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Fleur

01 Mei 2010 | Nederland, Vlaardingen

Vandaag (26-04) hebben we New Life bezocht, een tehuis voor babies van 0 tot 2 jaar. Eerst kregen we een rondleiding door het huis, alles was zo schoon en netjes. Daarna gingen we met alle huismoeders en de kleintjes in de buggy’s wandelen. Het was een hele mooie route, het enige nadeel alleen was dat er nogal grote heuvels waren en de wielen van de buggy’s niet echt meewerkten wanneer je een bocht moest maken. Het was leuk om met de huismoeders te praten en wat vooral opviel was dat de meeste nog erg jong waren en op school zaten. Toen we terug kwamen bij New Life leerden we hoe we een echte keniaanse luier om moesten doen. Nee, het zijn niet de normale pampers die we in Holland gebruiken, maar grote doeken die je vast moet maken met klipjes.
Daarna gingen we naar Upendo en hebben we Mulan gekeken, memory gespeeld (echt niet normaal hoe goed hun geheugen is!) en creatief gedaan met de nieuwe vouwblaadjes en gelpennen. Ook hebben we Ugali (volkseten, bloem met mais in gekookt water en het smaak naar rijst, vinden wij) met groenten geproefd. Het eten hier is trouwens elke dag goed. Er was alleen een ding waar we niet echt enthousiast over waren en dat was Ugali met warme melk. In Upendo zijn drie oudere meiden (15) die vooral voor de kleinere moeten zorgen en de huishoudelijke taken moeten doen. Ik ging ze deze keer meehelpen met de afwas en daardoor heb ik ze weer een stuk beter leren kennen. Het zijn echt zulke lieve meiden en ze vertelden me dat ze heel graag hun zus en broer wilden bezoeken, dus dat gaan we zeker doen.
’s Avonds hebben we eerst heerlijk rijst met vlees, aardappel en salade gegeten bij Jackson. Vlees eten ze hier niet zo veel, dus als je dat een keer krijgt ga je er automatisch extra van genieten. Toen we daarna terug naar onze slaapkamer gingen begon het drama. We zijn er eerder al achtergekomen dat ze hier enorme spinnen als ‘huisdieren’ hebben. Ja, zij noemen het gewoon ‘pets’. Maar deze avond voor het eerst deze goedaardige, harige huisdier in onze kamer gespot. Gelukkig na een uur waren we een beetje bijgekomen van de schrik. We begonnen met de aanval. Eerst een paar keer gemist, maar uiteindelijk hadden we hem! Een hele opluchting, totdat Fleur haar bed in kroop en na een halve seconde weer eruit lag. Het was niet de enige, want een nog twee keer zo grote spin kwam tevoorschijn. Na weer een half uur te hebben gegild (sho sho kwam onze kamer zelfs binnen om te kijken wat er aan de hand was en volgens vond ze het heel grappig toen we vertelden dat het de huisdieren waren) deden we nog een poging tot killen. Helaas mikte Melissa deze keer niet goed en viel hij op de grond. Fleur durfde wel meteen weer naar bed, maar Melissa moest nog minstens een half uur zoeken naar dat beest, helaas geen positief resultaat. Met de gedachten ‘harmless’ moesten we het maar doen. Melissa was blij dat ze haar mp4 bij zich had, want de eerste helft van de nacht moest de muziek aan.

Dinsdag, 27-04 was de mooiste dag, ondanks de korte nachtrust. Vandaag zijn we met de kinderen van Upendo naar Nyeri Hill geweest, de top van Nyeri. Met z’n allen gepropt in het Upendo busje (bedoelt voor 14 personen, maar deze keer met 33 gevuld). We stopten halverwege de heuvel en vanaf daar gingen we met de wat oudere kids (vanaf ongeveer 6 jaar) we wandelen naar de top (de kleintjes gingen verder met de auto) . De omgeving was echt prachtig (forest) en het weer ook heerlijk. Met twee kleintjes aan elke hand klommen we naar de top. Je kon zien aan de kinderen dat ze genoten, maar wij ook!! Toen we bovenaan de top waren had je een heel mooi uitzicht op Nyeri. De hele dag hebben we daar op het grasveld gespeeld met de bal, badminton, verstoppertje etc. Het was echt een heerlijke dag en we leren elk kind persoonlijk steeds beter kennen. Op de terugweg realiseerde ik me pas wat voor bijzondere dag dit was. Dat ze dit alleen kunnen doen wanneer er vrijwilligers zijn, het was pas de 3e keer dat ze dit hebben gedaan deed me pas echt realiseren hoe ze financieel zitten. Ze hebben de hele terugweg gezongen van blijdschap. We kijken echt uit naar de rest van onze tijd hier.

• 01 Mei 2010 - 17:05

Michalina&Maryska :

o my God! meliisa! we wish you luck with the spiders! can you make any photo's of them en children en the area pleae....
    we are following your blog...
    Kisses
    M&M

• 01 Mei 2010 - 17:17

Kristianne:

Hoi,

Echt super tof wat jullie allemaal meemaken en vooral ook doen voor die kinderen!! Maar hoe krijgen jullie het in hemelsnaam voor elkaar om 33 mensen in een 16 persoons busjes te krijgen;)???

Groetjes,

Kristianne

• 01 Mei 2010 - 18:43

Remke:

Hee Melissa (en Fleur),

Wat een super avonturen hebben jullie al meegemaakt! De grappigste is natuurlijk wel met de spinnen, melis ik dacht dat jij naar al die badminton ervaring toch wel een beetje kon mikken! :P
    Heel veel plezier nog voor de komende tijd en geniet ervan!

Xx

• 02 Mei 2010 - 17:24

Nardi:

Leuke reisverslagen meiden & Melissa ondanks jullie nieuwe "harige huisgenoten" hoop ik dat je nog beetje nachtrust krijgt. En vergeet niet...die spinnen willen ook slapen...hahaha

• 02 Mei 2010 - 18:59

Ineke, Wim & Daryn:

Hi ladies,
    Welkom to the bush bush. That's nature enne....als het goed is gaan jullie nog veel meer 'leuke' ervaringen opdoen! Vandaag zijn wij op bezoek geweest bij Rich & Iem. Mama en ja ook Marvin mist jou Mel. Maarre...onze ervaringen hier in Andalusie zijn gezien jullie ervaringen toch wat meer luxere dingen, zoals wat een kleine supermarkt. No geniet er van ladies en wij kijken uit naar julli volgende enthousiaste verhalen;)

• 03 Mei 2010 - 10:10

Maureen:

Lieve Melissa en Fleur, Wat een ervaring, fijn dat jullie het goed hebben. Het enige is jullie huisdier. Ik zou geen oog dicht doen. Melissa weet nog we, ben zelfs een keertje naar een ander hotel gegaan op bali wegens spinnen en dan zijn ze nog niet eens half zo groot.
    We zullen met veel interesse jullie reisverslagen blijven volgen. Geniet van jullie tijd en van de kindjes en al die lieve mensen. Tot de volgende keer.
    Liefs Maureen & Maarten

• 03 Mei 2010 - 19:11

Madicken:

Wat super om jullie verhalen te lezen! En fijn dat jullie je zo vermaken en zoveel kunnen betekenen daar. Echt geweldig! Ik kijk uit naar jullie verhalen. Veel plezier daar! Liefs, Madicken

• 03 Mei 2010 - 20:53

Jorien:

He meiden, wst een enthousiast verhaal en wat een schatjes...ik bedoel de kindjes he, niet de spinnen. Wel fijn dat jullie daar aan gewend raken! Hoef ik ze niet meer te vangen.
    We kijken al uit naar jullie volgende verslag en Fleur, zelfs opa Maarten laat z'n reserves wat varen met zulke verhalen!!!
    liefs mam

• 04 Mei 2010 - 07:46

Dick:

Ik las zo juist in een mailtje van Jorien, dat de computer van Fleur weer up and running is: goed te horen. Aanleiding om gelijk even op jullie site te kijken. Klinkt goed allemaal, geniet van en met de kids.

A big hug,
    Dick

• 04 Mei 2010 - 07:47

Dick:

A big hug,
    Dick

• 05 Mei 2010 - 17:01

Husna:

OMG, wat eng die spinnen :O
    Melissa, heb jij een poging gedaan? haha dat is al zo'n improvement, normaal zou je gillend de kamer uitrennen. hahaah Mp4 luisteren. hilariteit. Ik zie het al helemaal voor me:P Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. Nou doe de 'pets' maar de groeten en neem ze niet mee naar Nederland:P
    Kusjes