Fish farm - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu Fish farm - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu

Fish farm

Door: melissaenfleur

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Fleur

28 Mei 2010 | Kenia, Nyeri

Omdat de mensen waarbij we slapen superlief zijn en ons zo goed opvangen wilde we deze week iets leuks met hun doen. Jozef en Floor hadden ons een fish farm in de buurt aangeraden, dus besloten we samen met babu daarheen te gaan. We werden er om 9 uur verwacht, en zouden daar ook ontbijten, maar Francis, de taxichauffeur, kwam pas om half 10 aanzetten, en na een tussenstop bij het benzinestation kwamen we pas om kwart over 10 bij de fish farm aan. De eigenaar, Felix, had al 2x gebeld of we toch wel kwamen (hij was ontzettend blij dat we kwamen, we hadden al gehoord dat hij niet zo veel klanten had), en we voelden ons al schuldig dat we zo laat waren, maar er bleek niks aan de hand, voor Afrikaanse begrippen waren we nog redelijk op tijd :P De farm lag in een supermooie omgeving, tussen allemaal groene heuvels (voor ons leken het bergen), en we hadden prachtig weer. De fish farm zelf stelde eigenlijk niet zo veel voor, en na kleine en grote forellen gezien te hebben werden we naar een tafel geleid waar het ontbijt geserveerd werd. Daarna zouden we een wandeling naar een waterval maken. Er was ons verteld dat het een ‘avontuurlijke wandeling’ was, en het bleek echt een lastige route te zijn, heel steil en glad, was echt bang om te vallen! Er was ons aangeraden lange kleding aan te doen, en die hadden we ook echt nodig om ons tegen alle brandnetels te beschermen (die soms alsnog door onze kleding heen gingen). Op een gegeven moment dacht ik echt: wat hebben we die arme babu aangedaan (hij is al 63), maar eigenlijk deed hij nog vrij gemakkelijk en beter dan wij :P Het was alleen een beetje jammer dat we de waterval uiteindelijk niet konden bereiken, doordat het laatste stukje te moeilijk was en het water erg hoog stond omdat het vrij veel geregend had de laatste tijd. Dus begonnen we weer aan de terugweg. Gelukkig is iedereen veilig terug gekomen (we zagen er wel uit als stekelvarkens, er waren allemaal plantjes in onze kleding blijven hangen). Toen we terug bij de farm kwamen stond de lunch voor ons klaar: forel (de vissen die we die morgen nog vrolijk in een emmer hadden zien zwemmen) en samosa’s, superlekker. Sho sho en Steven hadden ons gevraagd vis mee van daar mee te nemen, dus hebben ze ook nog 2 tilapiavissen voor ons gevangen. We kregen ze mee in een plastic zakje, dood dachten we, maar op een gegeven moment begon het zakje ineens te spartelen, we schrokken ons dood :P
Donderdag zijn we met sho sho haar moeder wezen bezoeken. Zij woont aan de voet van Nyeri Hill, ook al zo’n supermooie omgeving. Veel broers en zussen van sho sho woonden ook in de buurt, dus we hebben nu bijna de hele familie ontmoet. Het was al 2 maanden geleden dat sho sho haar moeder bezocht had, dus iedereen was weer blij om elkaar te zien. We hebben daar geluncht en lekker in de zon gezeten, en toen we weg wilden gaan stond ze er op dat we eieren mee namen en melk, waarvoor ze de koe nog even snel moest melken, supergrappig :P.
Liefs,
Fleur en Mel
PS. Foto’s komen dit weekend! (http://www.mijnalbum.nl/Album=AYL3XDLG , hele link selecteren en kopieren)

• 28 Mei 2010 - 15:36

Adriaan:

Meiden, weer een leuk avontuur, misschien als het water wat zakt, een leuk tochtje voor ons op 5 juli
    Kijk uit naar vlg. verslag. Groetjes

• 29 Mei 2010 - 16:11

Jorien:

Leuk om weer een nieuw verslag te lezen ook al had je dingen door de telfoon verteld.Kregen jullie ook vis bij het ontbijt op de fishfarm of gaat dat te ver? Drinken jullie daar melk direct van de koe? Schijnt een bijzonder smaakje te zijn.
    Tot horens, volgend blog etc.
    liefs mam

• 31 Mei 2010 - 18:55

Jorien:

wat een leuke foto's weer, de zebla's en gilaffen ik denk gelijk weer aan Emanuel.
    liefs mam

• 05 Juni 2010 - 17:25

Judith:

Superleuk om weer jullie verhaaltjes te lezen! Jullie doen echt zoveel en maken zoveel mee, heel tof!
    Hier is het nu superlekker weer, gisteren naar het strand geweest, op terrasje gezeten, etc!:D
    Nu nog vier werken school en dan lekker zomervakantie!

Tot snel!
    Liefs xxx