Mombasa - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu Mombasa - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu

Mombasa

Door: melissaenfleur

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Fleur

25 Juni 2010 | Kenia, Nyeri

Vrijdag (18-7) hebben we uitgebreid ontbeten, omdat we nog veel spullen om cakes te bakken over hadden (wentelteefjes met suiker gemaakt), en ook de overgebleven madazi’s en fruit dat nog in de koelkast lag werd zo veel mogelijk opgegeten. Daarna zijn we richting Nairobi vertrokken. Van daar hadden we de nachttrein richting Mombasa. We hadden met z’n vieren (dus Angela, Veronique en wij) een coupé, met 2 stapelbedden, die voor ons opgemaakt werden met beddengoed. We kregen ook avondeten daar, in een aparte restauratiewagon, met netjes opgemaakte tafels, en we kregen een 3-gangen menu geserveerd (ik was wel blij dat ik niet hoefde te bedienen daar, supermoeilijk met al die bochten en schokken!), prima allemaal!

We konden op zich goed slapen, en om 7 uur werden we gewekt door de bel voor het ontbijt (hadden we niet zo vroeg verwacht :P). Om 10 uur kwamen we aan in Mombasa. Een kleine tegenvaller was dat het regende… (we hadden het al wel op het weerbericht gezien, maar je hoopt toch altijd dat ze het fout hebben) Een taxi bracht ons naar ‘Diani Campsite & Cottages’ aan Diani Beach (ten zuiden van Mombasa), waar we nog zouden kiezen of we in een tent of in een huisje zouden overnachten. Door de regen was de keuze nu snel gemaakt, en de cottage die we toegewezen kregen was hartstikke mooi: 2 ruime slaapkamers met klamboe, een woonkamer, keuken, badkamer, en een veranda. Het strand was op 100 meter afstand (zelfs met regen en zware bewolking was het zand superwit en de zee mooi blauw), dus daar hebben we gelijk even een wandeling gemaakt, en bij een strandtent Nederland-Japan gekeken. Na de wedstrijd het shopping centre in de buurt even gezien, en ’s avonds in het restaurantje bij de campsite gegeten. Ondanks het slechte weer (nouja, koud was het iig niet) hadden we toch wel een echt vakantiegevoel!

Zondag (20-6) zijn Melissa en ik naar Mombasa town gegaan, wat nog wel een dik uur reizen was: eerst met de matatu, daarna met de ferry, en toen met de tuktuk (een motortaxi op 3 wielen) naar Fort Jesus. Daar hebben we een rondleiding van een gids gehad. De man praatte echt supersnel en toen we er iets van zeiden weer superlangzaam(Melissa kreeg er een lachbui van) en hij vond het geweldig om foto’s te maken, dus we hebben nu van elke bezienswaardigheid een foto met ons 2en erop. En ook een paar keer met iemand die er gewoon bij kwam staan, wilde waarschijnlijk heel graag op de foto met ons.. Daarna heeft hij ons ook door de Old Town rondgeleid, en Machnon Market laten zien (was alleen dicht op zondag vanaf 12 uur, kleine misvatting maar gelukkig werden de kraampjes gewoon buiten gestald). Daarna vlak bij de Tusks (die grote olifantenslagtanden over de weg die je altijd op foto’s van Mombasa ziet) geluncht, en toen weer terug naar Diani Beach. Angela en Veronique hadden de dag bij de strandtent doorgebracht (Angela was al eens in Mombasa geweest en hoefde het niet nog een keer te zien), en daar zijn we toen ook naar toe gegaan. Daar lekker avond gegeten. Voor het eerst hebben we hier ook veel prostitutie gezien en toen we aan het avondeten waren was er een hoer die zich helemaal uitsloofde. Zelfs alle serveerders keken met open mond toe en uiteindelijk heeft de (blanke) baas er wat van gezegd en is ze ook echt opgehouden. Een ander ding wat ons echt opviel is dat er veel oudere blanke vrouwen (rond de 60) een relatie hebben met jonge donkere mannen (rond de 25). Heel vreemd om dat hier te zien.

• 25 Juni 2010 - 14:43

Jorien:

wat leuk foto's met jullie allebei erop, je weet daar houd ik van. De reis klinkt als een echte mini vakantie, fijn!
    liefs mam

• 25 Juni 2010 - 17:49

Iem:

wat fijn dat jullie ondanks alle verhalen gewoon zelf op stap kunnen (en durven) gaan. Het klinkt allemaal heel gewoon en veilig. er waren dus vrouwelijke en mannelijke prostitues ws. Nou mochten we later oud, lelijk en wanhopig zijn dan weten we waar we naar toe moeten gaan.