God bless you! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu God bless you! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Melissa en Fleur - WaarBenJij.nu

God bless you!

Door: melissaenfleur

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Fleur

05 Mei 2010 | Nederland, Vlaardingen

Bij ons eerste ziekenhuisbezoek hebben we ook de oma van Lucia (van Upendo) bezocht. Hierdoor zijn we ook te weten gekomen dat ze al een hele lange tijd beter is en eigenlijk al lang naar huis kan, maar doordat ze de hoge rekening niet kan betalen moet ze in het ziekenhuis blijven, terwijl de rekening zo alleen maar hoger wordt. We hebben besloten om samen haar rekening te betalen, zodat Lucia voortaan haar oma gewoon weer thuis kan bezoeken (en later kwamen we erachter dat Lucia’s broertje ook bij oma woont!). Het was nogal een grote stap, omdat het bedrag nogal hoog was, maar toen Lucia’s oma de betaalde rekening (bon) zag stroomde de tranen over haar wangen van geluk.’ God bless you, god bless you!’ En toen beseften we pas waar we het voor deden.
De volgende dag hebben we samen met Lucia haar oma thuis opgezocht, en een voedselpakket gebracht. Het was goed om haar weer thuis te zien, en wat een dankbaarheid weer.. Iets wat we nooit zullen vergeten!
Diegene die ons begeleidde naar de rij voor de rekening was Suzan. Ze heeft 5 weeskinderen in huis genomen, terwijl ze zelf bijna niks heeft en in de slums van Nyeri woont. Ze vertelde me dat ze gisteren geen voedsel had en naar de buurvrouw moest voor wat porridge. Natuurlijk hebben we haar wat gegeven en na het ziekenhuis zijn we samen naar de supermarkt gegaan om voedsel te kopen, waar ze iig voor een tijdje weer mee door kan. Ook hebben we haar woning gezien. Een kleine vierkante kamer met twee bedden (1 voor alle 5 de kinderen). Wat we van haar moesten proberen was merah. Groene blaadjes (waar een soort stofje in zit waar je vrolijk van wordt), wat je samen met roze, zoete kauwgum moet kauwen. Allebei hadden we een heel klein blaadje genomen en Melissa stopte daarna per ongeluk de hele kauwgum in haar mond, wat niet echt de bedoeling was. Maarja, iedereen kon weer lachen! Daarna kwam Jackson en zijn we met z’n allen weer naar Upendo gegaan.
Dat was het weer voor zover!
We genieten hier nog steeds van de natuur en de kids en hopen snel weer wat van jullie te horen!!!
Groetjes Flower en Eliza (zo worden we door de meeste kindjes genoemd!)
PS. Met deze link kan je meer foto’s zien van onze allerliefste kindertjes :

• 05 Mei 2010 - 13:53

Remke:

Wat een super leuke verslagen weer, ik moest het hardste lachen om die jongetjes die ook de make-up opdeden! ;)
    Heel veel plezier daar en ik ga nu even jullie foto´s bekijken!

Xx

• 05 Mei 2010 - 16:56

Husna:

Aah wat superlief dat jullie haar rekening hebben betaalt. You angels.

En echt weer een Melissa actie hahaha. aaaah grapjas:P

• 05 Mei 2010 - 18:16

Janneke:

ohhh haha dat berichtje was van mij(a)

• 05 Mei 2010 - 18:18

Janneke:

owww het berichtje is weg!! had een heel verhaal getypt maar mn naam vergeten, lekker handig hoor!! Maar goed geeftniets type ik het nog een keer!!!
    Heb al je verhalen net in 1x doorgelezen en het was ook echt superleuk om te lezen! leuk alle dingen die jullie al gedaan hebben, de cadeautjes die jullie uitdelen en de rekening die jullie voor die mevrouw hebben betaald! Echt superleuk allemaal! En de fotoos van die kinderen, wat superschattig!! Echt heel lief!!
    Je ouders waren hier vandaag in groningen en het was erg gezellig!
    heeel veel plezier en leuk dat jullie het zo goed bijhouden jullie blog!! pas op voor de spinnen en tot het volgende berichtje!!!
    liefs janneke

• 05 Mei 2010 - 21:19

Corné:

Heb alle verslagen van jullie in één ademgelezen. Jullie zijn goed bezig. en wat een leuke foto's. Mooie kindjes, daar wil ik er wel een paar van in mijn klas.Ga zo door! ben nu al benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes

• 06 Mei 2010 - 08:39

Wikke:

jeej, allemaal kenia-verhalen! ik zat elke keer heel ongeduldig te wachten tot jullie zouden bloggen en nu heb ik er opeens een paar gemist :P Blij dat jullie het naar je zin hebben, en leuk om te lezen allemaal! kus

• 07 Mei 2010 - 07:11

Jorien:

ja, ja, groene blaadjes waar je vrolijk van wordt......merkten jullie er iets van?
    leuke foto's!! kan niet wachten om de kinderen zelf te zien.
    liefs mam

• 07 Mei 2010 - 13:04

Judith:

Lieve Fleur en Melissa,

ik had na jullie verslagen van 1 mei een heel verhaal getypt, maar zie die er helemaal niet tussen staan, dus denk dat er iets fout is gegaan!:(
    Maargoed, ik wilde even laten weten dat ik het superleuk vind om jullie verhaaltjes te lezen. Superleuk dat je die kindertjes daar zo onwijs blij kan maken met simpele dingen als balonnen, zonnebrillen, bellenblaas en make-up, moet een mooi gezicht zijn! Ook echt heel tof dat jullie er voor hebben gezorgd dat de oma van Lucia nu weer naar huis kan!
    Ik vind het leuk dat jullie er ook foto's bij plaatsen: wat zijn die kindjes toch ontzettend leuk!!

Met mij gaat verder alles goed! Lief dat jullie terug smsten en ja, ik heb zeker een leuke konginnedag gehad!!! Verder gewoon maar weer hard aan het leren, want mn volgende tentamen komt er alweer aan! (Fleur: heb dat laatste tentamen waar ik niet zeker over was gehaald:D) Daarna gelukkig weer een paar daagjes vrij: verheug ik me nu alweer op;)

Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verlsag!

Heel veel plezier meiden, geniet ervan!

Dikke kus & liefss

• 08 Mei 2010 - 10:24

Floor:

Echt super leuke verhalen mel! Ik ben blij dat jullie het zo goed hebben. heb alle verslagen in 1 stoot gelezen en klinkt zeker goed! Ik wacht dan ook vol smart tot het volgende verhaal komt:)
    liefs

• 08 Mei 2010 - 12:37

Rini & Giok:

Hoi Flower en Eliza,

Jullie verhaltjes + foto's zijn erg leuk. Wij vinden dat jullie twee heel goed gedaan met alles. Wij zijn wel trots met jullie. Dat 2 jonge dames zo'n mooi werk doen in een arme land, dat is toch heel bijzonder in je leven.

Wij wachten jullie volgende verhallen & foto's.

Wij leven mee met jullie.
    Groetjes.

• 09 Mei 2010 - 00:19

Viktor:

Super tof wat jullie doen! Ben trots op je hoor!

Groetjes Viktor

xx

• 09 Mei 2010 - 13:09

Iem:

Hallo Eliza en Flower,
    Wat een indrukwekkende verhalen op jullie website. We volgen het hier in Spanje met spanning. Wij vinden het bij het lezen al indrukwekkend, het moet jullie nog veel meer doen om het in levende lijve alles te zien en te horen. We hopen snel weer nieuwe verhalen te kunnen lezen.
    Adios van Andalusie.
    Iem, Richard en Marvin

• 09 Mei 2010 - 14:43

Opa Piet En Oma Sien:

we hebben net jullie verslag gelezen, zijn bij je vader en moeder voor moederdag. We zijn erg blij dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, we zijn helemaal gerustgesteld. Liefs en groetjes opa Piet en oma Sien